dilluns, 16 de març de 2009

Low cost

El 'low cost' arrasa en España

No es casualidad que España sea uno de los paraísos del ‘low cost’, un mercado en el que han triunfado marcas y empresas como McDonald’s, Ikea, Primark o Ryanair y que ha visto el surgimiento de enseñas locales basadas en el modelo de posicionamiento medio a precios bajos, como Dia o Zara. El carácter lúdico y consumista de los españoles, unido a sus limitaciones de renta, ha hecho de nuestro país un verdadero territorio de ensayo de estos formatos. La actual crisis está obligando a las empresas a lanzarse sobre un formato de negocio que tiene reglas muy exigentes y que sólo está al alcance de los muy buenos.

Llegiu l'article complert

2 comentaris:

Sergi Farreny ha dit...

Crec que és normal que el "low cost" s'implanti com a sistema de vendes de les empreses. Aquí a Espanya, amb aquesta crisis econòmica la gent demana uns preus més baixos.

El primer exemple que tenim són els vols a low cost tot i no ser una mesura de la crisis va ser el primer sector en experimentar aquest oferiment de baixos preus i amb bon resultat.
De l'article complet em crida l'atenció el grup Inditex que té tendes Zara i Pull and Bear i no les considera barates i vol augmentar el nombre d'una altra botiga més barata. També que el Corte Inglès no ha pogut evitar la crisis. I com a exemple més bo de que el "low cost" és el que volem, el augment del 80% del benefici.

Només puc dir que per a mi ho haurien de fer totes les empreses, si ho puc tenir per 10€ no cal pagar 15€.

Belén G.M ha dit...

Low cost. Doncs si senyors aquesta es la nova manera en que s'articula les polítiques de mercat espanyoles. El per què el podem trobar en la crisis, encara que tots ens hem adonat que poden menjar unes patates d'un euro no comprarem les de 5 ja que preferim estalviar per altres aliments tot i saber a priori que aquestes patates no seran ni tant gustoses di de tant bona qualitat.
Per altra banda, fent referència als vols a preus barats hi estic d'acord ja que és una manera de fomentar una manera de viatjar diferent entre la classe mitja on es perd molt temps pels trasllats als aeroports a km de la zona on tu et vols establir però com he dit avans això pot enriquir més a aquesta, la nostra classe mitjana que sovint és la més perjudicada i la que utilitza més aquesta nova manera o bé nou sistema de "Low cost".